وزارت صنعت مسئول تولید است نه قیمت گذاری / قیمت گذاری محصولات زنجیره فولاد برعهده بورس کالاست

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت :عرضه مواد اولیه و محصولات فولادی در بورس کالا به اندازه کافیست و طبق قانون بازار با افزایش عرضه ، قیمت ها کاهشی خواهد شد و در حال حاضر شیوه مدیریت بورس کالا در محصولات فولادی موجب افزایش قیمت شمش در بازار شده است .

سیف الله امیری درگفتگو با فولادبان با اشاره به پیشی گرفتن قیمت شمش داخلی از بازارهای جهانی افزود: قیمت گذاری محصولات زنجیره فولاد برعهده بورس کالاست و از زمانی که معاون اول رئیس جمهور مسئولیت قیمت گذاری محصولات را به بورس واگذار کرد، تعیین قیمت ازعهده وزارت صنعت خارج و به بورس کالا واگذار شد.

وی تصریح کرد: مسئولیت معاونت ما در حوزه تولید است و چنانچه تولید کم باشد و یا مشکلی برای تولید پیش بیاید، دفتر صنایع معدنی وزارت صمت باید پاسخگو باشد. 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تاکید کرد: بر اساس آمارو ارقام موجود در دو ماهه اول امسال، تولید افزایش داشته است و بنابراین تولید محصولات فولادی مشکلی ندارد و آنچه که باعث افزایش قیمت شمش در بازار داخلی شده است ، قیمت گذاری بورس کالاست و وزارت صمت هیچگونه دخالتی در قیمتگذاری ندارد. 

امیری گفت: در حال حاضر مواد اولیه و محصولات فولادی به اندازه کافی در بورس کالا عرضه می شود و طبیعتا زمانیکه عرضه  زیاد باشد قیمتها خودبخود کاهشی خواهند شد و در این شرایط محال است  قیمتها سیر نزولی نداشته باشند ولی نمی دانم چرا قیمتها افزایشی اند چون بازار خود بخود با عرضه و تقاضا تنظیم می شود و ما هم منتظرهستیم .

وی افزود: قیمتها اگر با قیمتهای جهانی تعیین شود قطعا با نوسان قیمت دلار قیمت محصولات نیز نوسان خواهد داشت و چون مبنای قیمتها براساس متوسط هفته گذشته تعیین می شود وقتی قیمت دلار افزایشی است ، قیمت محصولات افزایشی خواهد شد. 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت باردیگر تصریح کرد: تعیین قیمتها دست وزارت صمت نیست بنابر این نمی توانیم بگوییم چرا قیمتها افزایشی شده است ما می گوییم تولید زیاد شده است و با افزایش تولید ،  قیمتها باید کاهشی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *