نوسان شاخص کل در محدوده مقاومت 1.3 میلیون واحدی

شاخص کل در طول معاملات امروز نوسان زیادی داشت، اما خود را در کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی نگه داشت.

به گزارش فولادبان؛ شاخص کل در جریان معاملات امروز بازار سرمایه نوسان زیادی داشت؛ به نحوی که این شاخص در محدوده مقاومت یک میلیون و 300 هزار واحدی خود نوسان داشت و حتی تا مرز یک میلیون و 300 هزار واحدی هم پایین آمد، ولی با افزایش خرید سهام، دوباره رشد کرد و تا انتهای معاملات بالاتر رفت. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که اگر شاخص نتواند این ناحیه مقاومت را بشکند تا 1.28 میلیون واحدی پولبک خواهد داشت و بعد از آن رشد خود را قوی‌تر پیش خواهد برد.

در جریان معاملات روز جاری، شاخص کل که با فشار فروش بیش از حد و افت سهام شاخص‌ساز تا یک میلیون و 300 هزار واحد پایین آمده بود، دوباره با افزایش خریدها بالا آمد و تا انتهای معاملات هزار و 650 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 304 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن امروز هزار و 351 واحد رشد کرد و روی 401 هزار و 693 واحد ایستاد. شاخص فلزات اساسی هم که با فشار فروش در سهام بزرگ خود افت شدیدی را تجربه کرد، اما در ادامه بالا آمد، ولی این پیشرفت باعث نشد، شاخص مثبت شود و این شاخص با 505 واحد افت، رقم 994 هزار و 363 را نشان داد.

امروز، نمادهای «ومدیر»، «ولکار»، «شستا»، «برکت»، «غکورش»، «شپنا» و «خودرو» فهرست پرتراکنش‌های بازار را تشکیل دادند. سه گروه شیمیایی، خودرو و بانک‌ها سه گروه برتر صنعتی امروز بودند و نمادهای «میدکو»، «پارس»، «رمپنا» و «نوری» بیشترین تأثیر مثبت و «فولاد»، «فارس» و «کگل» بیشترین اثر منفی را داشتند.

نمادهای «فولاد» و «کگل» که در روزهای گذشته رشد جالب توجهی را داشتند، امروز افت قیمت را تجربه کردند، اما در کل، شاهد روند معاملات تعادلی در بین فولادی‌ها بودیم. در این میان، نمادهای «فولاد»، «فولاژ» و «کویر» بیشترین افت قیمت را داشتند، اما نماد «ذوب» در معاملات فرابورس متوقف بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *