قیمت مواد اولیه عرضه شده در بورس کالا ، بالاتر ازقیمت بازار است

معاون فروش فولاد مبارکه اصفهان گفت : بورس کالا مسئول قیمت گذاری محصولات فولادی است نه عرضه مواد اولیه،قیمت ها بالای مانع جذب خریدار شده است.

طهمورث جوانبخت در گفتگو با فولادبان با اشاره به ابهام بازاردر خرید مواداولیه از بورس کالا  افزود: بورس کالا محلی برای عرضه مواد اولیه نیست وقتی محصولی در بورس کالا عرضه می شود باید نوعی تعادل نسبی بین عرضه و تقاضا با محور تقاضا وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بورس کالا مسئول قیمت گذاری محصولات فولادی است، بنابر این وقتی تولیدکنندگان سنگ آهن و کنسانتره محصولاتشان را به بورس عرضه می کنند، قیمتهای تعیین شده بیش از قیمت شمش خوزستان است که مانع جذب خریدار می شود و محصولات بدون مشتری می ماند وعملا از فروش باز می مانند.

معاون فروش فولاد مبارکه اصفهان با انتقاد افزایش قیمت مواد اولیه در بورس کالا افزود:قیمت سهمیه بندی کنسانتره الان 16 درصد قیمت شمش خوزستان است ولی برخی شرکتهای تولیدکننده مواد اولیه همچون کنسانتره گندله و سنگ آهن قیمت کنسانتره را 20 درصد قیمت شمش خوزستان اعلام کرده اند و جای این سوال هست که چرا قیمت پایه باید 20 درصد تعیین شده باشد.

جوانبخت در پایان تصریح کرد :وقتی مواد اولیه عرضه شده در بورس کالا به فروش نمی رود ، عموما شرکتهای زیر مجموعه خودشان می ایند مواد اولیه عرضه شده در بورس را خریداری می کنند. فولادساز خوب می داند قیمت عرضه شده بالاتر از قیمت واقعی است بنابر این طالب خرید این محصولات نیست.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *