قیمت فولاد در چین کاهش یافت

 معاملات آتی فولاد چین در روز سه‌شنبه سقوط کرد، قیمت میلگردهای ساختمانی و کویل‌های نورد گرم بیش از 2 درصد کاهش یافتند زیرا تقاضای صنایع پایین‌دست افت کرده است، در حالی که قیمت مواد اولیه نیز به دلیل کاهش نرخ استفاده در کارخانه‌ها نزولی شده است.

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، مصرف آشکار پنج محصول اصلی فولاد که توسط شرکت Mysteel جمع‌آوری‌شده نسبت به هفته قبل 4.7 درصد کاهش یافته و به 10.97 میلیون تن رسیده است.

تحلیلگران موسسه Chang An Futures در یادداشتی نوشتند: فصل کم‌اوج به تدریج فرا رسیده است، به دلیل دمای بالا و باران در مناطق جنوبی چین، مصرف فولاد به طور قابل توجهی کاهش یافته  و کاهش ذخایر فولادی در حال پایان است.

روز سه‌شنبه معاملات میلگرد در بورس شانگهای برای تحویل در ماه اکتبر با ازسرگیری معاملات پس از تعطیلات رسمی در چین، 2.2 درصد افت کرد و به 5،130 یوان (800.95 دلار) هر تن رسید.

قیمت معاملات آتی کویل نورد گرم که در بخش تولید استفاده می‌شود، 2.5 درصد کاهش یافت و به 5404 یوان در هر تن رسید.

قیمت معاملات آتی فولاد ضدزنگ شانگهای برای تحویل در ماه جولای هم با افت 0.8 درصد به 16185 یوان در هر تن رسید.

به گفته Mysteel میزان استفاده از ظرفیت کوره‌های بلند در 163 کارخانه در سراسر چین از 11 ژوئن به 80.69 درصد کاهش یافت که کمترین میزان از اواسط ماه مه است.

همچنین قیمت معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان برای تحویل در ماه سپتامبر 0.7 درصد کاهش یافت و به 1206 یوان در هر تن رسید.

با این حال، در روز سه‌شنبه قیمت معاملات نقدی سنگ‌آهن عیار 62 درصد با افزایش 7 دلار به 220 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *