قطع گاز، فرصتی برای ارتقاء فناوری فولادسازان ایرانی است

مسئول بازرگانی اندیشکده راهبردی معادن ایران (آرما) گفت: امیدوارم گاز فولادسازان قطع شود تا فنّاوریشان را تغییر بدهند و نسل جدید فنّاوری را برای این صنعت به کار بگیرند.
آرما

امیر مددی در گفتگو با فولادبان درباره قطعی گاز فولادسازان عنوان کرد> قطعی گاز در مناطق شهری به لحاظ امنیتی برای دولت مهم‌تر است تا اینکه بخواهند مانع از قطعی گاز یک کارخانه شوند، اما باید توجه داشت قطعی گاز در کارخانه‌ها باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید شده و هزینه ریکاوری مضاعفی بر تولیدکننده تحمیل می‌کند.

این کارشناس فولاد افزود: قطع انرژی گاز و برق فولادسازان موجب توقف خط تولید، کاهش تولید و افزایش قیمت محصولات فولادی خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این قطعی گاز در کارخانه‌هایی که مصرف انرژی آنها گاز است باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید آنها خواهد شد و پس از هر قطع و وصل گاز که بخواهند خط تولید را راه‌اندازی کنند هزینه و ریکاوری مضاعفی بر تولیدکننده وارد خواهد شد.

مسئول بازرگانی اندیشکده راهبردی معادن ایران (آرما) تصریح کرد: تولید کارخانه‌های فولادی ما به نحوی است که اغلب با سوخت گاز کار می‌کنند و فقط کارخانه ذوب‌آهن اصفهان است که با زغال‌سنگ کار می‌کند.

مددی با انتقاد از به‌کارگیری فنّاوری قدیمی در صنعت فولاد کشور با کنایه گفت: اگر نظر من را بخواهید امیدوارم گاز فولادسازان قطع شود تا فنّاوریشان را تغییر بدهند و نسل جدید فنّاوری را برای این صنعت وارد کنند.

وی درباره زیر بار نرفتن وزارت صمت درباره قطع گاز صنایع افزود: اینکه زور وزارت صمت به وزارت نفت برسد نمی‌دانم اما قطعی گاز در مناطق شهری به لحاظ امنیتی برای دولت مهم‌تر است تا اینکه بخواهند مانع از قطعی گاز یک کارخانه شوند.

مسئول بازرگانی اندیشکده راهبردی معادن ایران (آرما) ادامه داد: یک کارخانه وقتی تعطیل می‌شود و کارگران بیکار می‌شوند می‌توانند با یارانه یا اضافه حقوق جبران کنند ولی وقتی گاز خانگی در مناطق شهری و مسکن مردم قطع شود، کنترل اوضاع سخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *