فولاد ایران؛ رقیب جدی محصولات اروپایی

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با تأکید بر بالا بودن کیفیت مقاطع و فولاد کشور گفت: کیفیت شمش و محصولات فولادی کشور ما به گونه‌ای است که با رقبای اروپایی رقابت می‌کند و تولیدکنندگان شمش باید هرچه زودتر برای گرفتن استانداردهای لازم از سازمان استاندارد اقدام کنند.

مصطفی عبدالهی در گفتگو با فولادبان در رابطه با کیفیت محصولات فولادی ایران گفت: در زمینه مقاطع، واحدهای تولیدی زیادی هستند که کیفیتی بسیار عالی دارند و حتی در کشور عراق با تولیدکنندگانی مانند اوکراین و ترکیه رقابت می‌کنند و از لحاظ کیفیت محصولات نهایی به جایی رسیده‌ایم که کالای ما را در کل دنیا می‌پذیرند.

وی اضافه کرد: وقتی شمش تولید شده استانداردی داشته باشد، در تمام دنیا خریدار دارد و به نظر می‌رسد که کیفیت فولادی کشور ما در سطح بالایی قرار دارد و امکان صادرات حتی به اروپا هم در زمینه شمش و محصولات نهایی زنجیره فولاد وجود دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران تصریح کرد: تعریف استاندارد شمش در کشور انجام شده است و امیدواریم که کلیه تولیدکنندگان شمش کشور به دنبال این جریان باشند که شمش تولیدشده توسط آن‌ها مورد تأیید سازمان استاندارد قرار بگیرد زیرا زمانی که محصول نهایی فروخته می‌شود به جز شکل و ابعاد ظاهری آن، آنالیز محصول نیز مهم است بنابراین، امیدواریم به زودی استاندارد در شمش زودتر حاصل شود تا مشکلی در محصولات نهایی نداشته باشیم.

عبدالهی در خصوص توانایی رقابت کیفیت فولاد ایران با سایر نقاط جهان گفت: از لحاظ کیفیت فولاد و مقاطع دقیقا در سطحی قرار داریم که می‌توانیم با رقبای خارجی وارد رقابت شویم چون بسیاری از واحدهای نوردی کشور استانداردهای لازم را گرفته‌اند.

وی در پایان افزود: تنها ضعفی که وجود دارد مربوط به شمش‌هایی است که استاندارد ندارند و گاهاً در کارخانه‌های نوردی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به لحاظ آنالیزی کیفیت مقاطع را نیز بر هم می‌زنند، ولی از دید ما می‌توان با محصولات اروپایی در دنیا وارد رقابت شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *