صنعت فولاد مسیر مبتنی بر علم را برای صفر کردن آلایندگی ترسیم می‌کند

اتحادیه‌های جهانی صنعت فولاد همچون انجمن جهانی فولاد (WSA) و موسسه ResponsibleSteel مجموعه‌ای از توصیه‌ها را برای کاهش آلایندگی صنعت فولاد تهیه و منتشر کردند.

به گزارش فولادبان و به نقل از آرگوس، موسسه ResponsibleSteel که مسئول تدوین استانداردهای صنعت فولاد جهان است، گزارشی با عنوان پروژه روش خالص صفر مسیر فولاد: گزارش نهایی و توصیه‌ها The Net-Zero Steel Pathway Methodology Project: Final Report and Recommendations (NZSPMP), منتشر کرده که در آن، چارچوبی برای توسعه دستورالعمل‌های قوی برای شرکت‌هایی که می‌خواهند تعهدی واقع‌بینانه و معتبر به توافق آب و هوایی پاریس داشته باشند ارائه شده است.

مؤسسه ResponsibleSteel، یک موسسه غیرانتفاعی برای صدور استانداردها و گواهی‌های صنعت فولاد است. پانزده تا از بزرگترین سازندگان فولاد جهان، از جمله ArcelorMittal، GFG Alliance، Tata Steel و BlueScope Steel، در تهیه این گزارش که 7 توصیه اصلی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را ذکر کرده است، همکاری کردند.

در این گزارش مرز مشخصی برای انتشار گازهای گلخانه مربوط به فولاد مشخص شده است.

برد دیوی، معاون اجرایی ArcelorMittal گفت: برای کربن‌زدایی صنعت فولاد، ما باید صنعت اولیه را کربن‌زدایی کنیم، این همان چیزی است که مسیر را به سمت صفر خالص می‌کشاند زیرا قراضه کافی برای انتقال به یک صنعت واقعاً مبتنی بر قراضه، حداقل در این قرن موجود نیست.

آنماری مانگر، از مدیران Tata Steel Europe هم گفت: پایداری در قلب استراتژی ما است و فولاد در قلب پایداری جهانی. به همین دلیل این هدف را قرار داده‌ایم تا میزان انتشار گازهای آلاینده فولاد در اروپا را 30 تا 40 درصد تا سال 2030 کاهش دهیم. برای انجام این کار نیاز به سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی برای کربن‌زدایی دارایی‌های خود در سال‌های آینده داریم، بنابراین در حال آماده‌سازی گزینه‌های مختلف کربن‌زدایی از جمله فن‌آوری تولید فولاد مبتنی بر هیدروژن هستیم.

علاوه بر سازندگان فولاد، تولیدکنندگان عمده سنگ‌آهن تمام اهداف خود را برای خنثی‌سازی کربن طی دهه آینده و بعد از آن تعیین کرده‌اند. در چین، کارخانه‌های تولید فولاد مانند Hebei Iron and Steel در حال بررسی تعدادی از رویکردهای کاهش انتشار کربن هستند و تلاش‌هایی برای دستیابی به انتشار خالص صفر نیز انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *