صادرات کلوخه های سنگ آهن/معدن داران لاپوشانی می کنند

یک فعال صنعتی در حوزه معدن با انتقاد ازصادرات سنگ آهن گفت: درد صنعت ما این است که سنگ آهن را خام صادر می کنیم و ورق و شمش چین را به کشور وارد می کنیم و این چرخه دایم دارد تکرار می شود و کسی هم نیست جلوی این کار را بگیرد.

وی که خواست نامش ذکرنشود افزود: مواد اولیه ما با قیمت نازل صادر می شودم و برای واردات شمش ، اسلب و میلگرد  ارز از کشور خارج می شود.

وی افزود : صادر نشدن سنگ آهن دروغ محض است اینکه صادرات سنگ آهن فقط دپویی ها وموجودی انبارها بوده است اصلا قابل پذیرش نیست ، چینی ها هم اکنون در معادن سنگ آهن ما کلوخه می خرند و همین هفته با یک اکیپ چینی در زنجان ملاقات داشتم که برای خرید سنگ آهن استان زنجان به آنجا آمده بودند.

این فعال صنعتی تصریح کرد: صنعتگران چینی سر معادن حاضر می شوند و کلوخه های معدنکارانی که توانایی خردکردن سنگ آهن معادن شان را ندارند بصورت کلوخه های 40در 40 و 30 در30 خریداری و صادر می کنند وکپی بارنامه های ارسالی به بنادر جنوبی شاهد این مدعاست.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهم رک و پوست کنده بگویم این است که  معدن دارما هم برای اینکه مالیات و عوارض دولتی خود را نپردازد حجم  تولیدات و صادراتش را بسیار ناچیز اعلام می کند و با کم اظهاری صادرات خود تلاش می کند از پرداخت حقوق دولتی سرباز زند.

این فعال صنعتی افزود: سیستم اداری و دولتی ما هم بحدی  فشل و از هم گسیخته است که نمی تواند موضوع را پیگیری و رصد کند و سازمان مالیاتی هم نمی تواند مالیات واقعی را از معدن دار بگیرد و از طرف دیگر معدن دارهم  با پرداخت مبلغی بعنوان هدیه به کارمندی با درامد ماهانه  6 میلیون تومان ، از وی تایید می گیرد و این واقعیت صنعت امروز ماست .

وی گفت: فرار مالیاتی در صنایع بسیار فراتر از انچه که قابل تصور است وجود دارد بسیاری از تولیدکنندگان قدر با حساب سازی ، سودهای میلیاردی خود را پنهان و حتی ارقام زیان ده را به تایید حسابرس سازمان مالیاتی می رسانند و از مالیات فرار می کند اما  کارگرانی  با حقوق چهار میلیون تومان مجبور به پرداخت مالیات ماهانه تا ریال آخرهستند.

فولادبان در روزهای آینده مباحث عنوان شده را از انجمن سنگ آهن پیگیری خواهد کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *