صادرات را به افراد خاص واگذار کرده اند/فولاد از حذف تجار شناسنامه دار ضربه دیده

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران گفت : نوع تجارت و بیزینس فعالان صنعت فولاد درحال حاضربا وجود تحریمها و مشکلات بانکی بسیار تغییر کرده  است واین که گفته شود مکانیزم صادراتی ما همچنان سنتی و قدیمی است نمی تواند مستند و مستدل باشد.

حمید رضا رستگار در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به ارتباط ایران با بازارهای صادراتی افزود: ارتباط ما با بازار کشورهای خارجی هم تاکتیک دارد و هم تکنیک، افرادی که خبره این حوزه هستند باید وارد بازار شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه از زمانی که بخشی از تولیدات ما انحصاری شده است و گروهی خاص برای حمایت از یک کارخانه یا یک فرد ، چندین هزار تاجر رسته صنفی ما را به دلایل بسیار ناراحت کننده حذف کردند. به نوعی درمکانیزم بازاریابی صادراتی و بازارهای هدف دستکاری کردند و فقط به افراد خاصی اجازه صادرات دادند، که این روند موجب اختلال بازار هم شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران گفت :اجرای این شیوه ها ایرادات زیادی دارد به هرحال صادرات تکنیکهای زیادی دارد و ارتباطات خودش را دارد. در حال حاضر بسیاری از همکاران ما تونانایی ویژه برای دور زدن سخت ترین تحریم ها را دارند اما متاسفانه این افراد از بازارهای مختلف حذف شده اند.

رستگار تصریح کرد: برخی از مشتریان محصولات صادراتی ایران در حال حاضر با وجود کیفیت و قیمت مناسب به دنبال ایجاد موانع در بازارهای صادراتی هستند و تا با ایجاد صنایع پایین دستی و گرفتن مواد اولیه از ایران خودشان مقاطع تولید کنند.

وی ادامه داد: باید به روال بازار ، نظم بازار و تجارتی که به معنای واقعی آزاد هست احترام گذاشت. از زمانی که افراد خاص ،  دارای امضای ویژه در بازار شده اند و از دیگر فعالان بازار تفکیک شده اند جریان بازار به هم خورده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران تصریح کرد: اگر این مسیرو روال  اصلاح بشود قطع به یقین افرادی که می توانند به این حوزه با توجه به تجربه و سابقه اشان می توانند ورود پیدا کنند و بازار نیز از این شرایط عبور کند.

رستگاربا اشاره به اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر تبعیت صادرکنندگان از شیوه های سنتی و حجره داری در بازاریابی های خود گفت : نوع بیزینس در شرایط حاضر بسیار تغییرات و روشهای بازاریابی  در کل جهانی تغییر کرده است، ولی این که گفته شود مکانیزم صارداتی ما همچنان سنتی و قدیمی است نمی تواند مستند و مستدل باشد .

وی افزود: بیشتر کسانی که به تجارت مشغولند از بازار آنالیز دارند،  کارشناس دارند و بازار را بررسی می کنند ولی به دلیل مشکلات صادرات و واردات و مشکلات ارزی و بانکی نمی توانند مراودات تجاری خود را با اقتصاد جهانی توسعه دهند و دلیل آن سیاستهای اقتصادی کشور و تحریمهاست .

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران با اذعان به اینکه تحریمها مانع از به روز شدن فعالان این حوزه شده است ادامه داد: روشهای سنتی دیگر در بازار ما جایی ندارند در حال حاضر افرادی که به اتحادیه مراجعه می کنند اغلب افرادی با نگرش ، تکنیکال و با نظر کارشناسی به بازار امده اند و موفقیتهای خوبی هم داشته اند و اگر تحریمها و مشکلات بانکی نبود ، همکاران ما حرفهای جدیدی  در این حوزه برای  کشور و دنیا داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *