شمش فولاد CIS: لغزش بازار دریای سیاه در اثر کمبود تجارت

قیمت محصولات صادراتی شمش فولاد در حوضه دریای سیاه در اواسط ماه مارس در میان کمبود فعالیت تجاری همچنان رو به کاهش است.
شمش CIS

به گزارش فولادبان و به نقل از پایگاه خبری Fastmarkets مشتریان ترجیح می‌دهند از سفارش شمش در حالی که قیمت ضایعات فولاد و محصولات فولادی بلند نزولی است، خودداری کنند.

در روز سه‌شنبه شاخص قیمت قراضه فولاد HMS 1 & 2 (مخلوط 80:20)، مبدأ اروپای شمالی، cfr ترکیه، 430.63 دلار در هر تن محاسبه شد که نسبت به جمعه بدون تغییر بود اما در یک هفته 16.96 دلار در هر تن کاهش یافته است.

ارزیابی هفتگی قیمت میلگرد صادراتی CIS، فوب دریای سیاه، در 15 مارس 620 دلار در هر تن بود که از 635 تا 660 دلار در هر تن در یک هفته قبل کمتر بود.

در چنین شرایطی، پیشنهادات شمش مبدأ CIS در اوایل هفته به 575 تا 590 دلار در هر تن فوب رسید در حالی که اواخر هفته گذشته از 580 تا 590 دلار در هر تن فوب بود.

منابع بازار گفتند پیشنهادهای خرید شمش CIS زیاد نبوده است و تخفیف کافی برای جلب علاقه مشتریان وجود ندارد.

یک منبع از طرف معامله گران روز سه‌شنبه گفت که قیمت مناسب برای مشتریان ترکیه 590 دلار در هر تن cfr معادل 566 دلار فوب خواهد بود در نتیجه، هیچ معامله جدیدی منعقد نشده است. آخرین فروش شمش مبدأ CIS به ترکیه با قیمت 596 دلار در هر تن cfr معادل 571 دلار فوب در روز جمعه انجام شد.

همچنین واردات شمش از منطقه آفریقای شمالی با توجه به افزایش هزینه‌های حمل و نقل و عوارض بالای واردات در برخی کشورها تا 13 درصد در مصر و 15 درصد در الجزایر کم بوده است. چندین منبع از فروش شمش الجزایر با قیمت 590 دلار در هر تن فوب به ترکیه خبر دادند.

اواخر هفته گذشته، فعالان بازار از تقاضای شمش آمریکای لاتین خبر دادند؛ اما دو کارخانه‌ای که انتظار می‌رفت به آمریکای لاتین شمش فولاد بفروشند هیچ فروشی در آنجا ندارند.

شاخص روزانه شمش فولاد Fastmarkets، صادراتی CIS، روز سه‌شنبه 578 دلار در هر تن فوب دریای سیاه، بود که نسبت به دوشنبه 1 دلار در هر تن کاهش داشت. در همین حال، در بازار جنوب شرقی آسیا قیمت‌های شمش رو به بالا بود. شنیده می‌شود که یک محموله 20 هزار تنی که باید از شرق دور روسیه حمل شود، به قیمت 595 دلار در هر تن به مانیل فروخته شده است.

پیشنهادات جدید شمش CIS با قیمت‌های بالغ بر 630 دلار به ازای هر تن cfr در منطقه شنیده شد، در حالی که در اوایل این هفته 610 دلار به ازای هر تن cfr بود. ارزیابی روزانه شمش فولاد وارداتی جنوب شرقی آسیا که عمدتاً به نظر می‌رسد شمش 120 تا 150 میلی‌متری 5SP به فیلیپین باشد، در روز سه‌شنبه 600 تا 610 دلار به ازای هر تن cfr بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *