سقوط 27 هزار واحدی بازار سرمایه در آغاز پاییز

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادر در روز 2 مهر 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش فولادبان، بر اساس وعد‌ه‌ها قرار بود بورس امسال رونق بسیار خوبی داشته باشد و زیان سهامداران جبران شود؛ اما پس از گذشت شش ماه خبری از جبران زیان نیست، بلکه رکود نزول بازار سرمایه پس از ۶ سال اتفاق افتاد. در واقع امروز بازار با افت شدید در شاخص‌ها، رنگ سیاهی را به خود دید، به گونه‌ای که گروه فلزات اساسی منفی سازان اصلی شاخص بودند و گروه‌های خودرویی نیز جزو پر تراکنش‌ترین‌ها قرار گرفتند.

همچنین ناگفته نماند بیش از 90 درصد بازار سرمایه  در روند منفی قرار گرفت. بر همین اساس افت بازارهای جهانی و آینده مبهم برجام همچنان رمق معاملات بورس را گرفته است که در این میان تعطیلات هفته اول مهر نیز به عاملی برای بی‌رمقی معاملات بدل شده است. همین موضوع شرایط را برای بازار فراهم کرد تا معاملات اولین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز 27 هزار و 57 واحد افت داشت و به یک میلیون و 328 هزار و 182 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات 9 هزار و 162 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 386 هزار و 515 واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی با کاهش 14 هزار و 698 واحدی، رقم 950 هزار و 193 واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «فارس»،«وپاسار»،«فولاد»،«فملی»،«وامید»،«شپنا»و«تاپیکو» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «ختور»،«اتکام»،«ولکار»،«فمراد»و«خوساز» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وصنا»،«خکار»،«کساوه»،«غشاذر»و«ختوقا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *