سقوط دوباره شاخص کل تا پایان معاملات بورس

شاخص کل بورس تهران امروز هم با وجود رشد اندک دلار، باز هم سقوط کرد.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ امروز، قیمت دلار در بازار آزاد با رشدی اندک همراه بود، ولی همچنان در کانال 27 هزار تومان و مرز 26 هزار تومان در حال نوسان است. با این حال، شاخص کل بازار بورس تهران دوباره سقوط کرد. این شاخص 15 هزار و 398 واحد افت کرد و به یک میلیون و 523 هزار و 85 واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه هم با پیش‌بینی این وضعیت بازار عقیده دارند که در حال حاضر، در حالت تعادل کار خود را ادامه می‌دهد.

در جریان معاملات امروز، شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌راستا با نماگر اصلی بورس حرکت کرد و تا پایان معاملات، 4 هزار و 255 واحد پایین‌تر آمد تا در نقطه 465 هزار و 352 واحدی به کار خود پایان دهد. شاخص فلزات اساسی اما امروز متعادل‌تر پیش رفت و در لحظه بسته شدن معاملات، با افت 311 واحدی رقم یک میلیون و 185 هزار و 625 واحد را ثبت کرد. به نظر می‌رسد که امروز فشار عرضه‌ها بیشتر از تقاضا در بازار بود.

در مجموع، نمادهای «برکت»، «ولکار»، «شستا»، «ومدیر»، «سپید»، «ثبهساز» و «غکورش» فهرست پرتراکنش‌های بازار را تشکیل دادند. نماد «میدکو» بیشتری تقاضا و اثر مثبت را در بازار داشت و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «کچاد»، «پارسان»، «وغدیر» و «فارس» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل گذاشتند. گروه‌های فرآورده‌های نفتی، خودرو و فلزات اساسی برترین‌های صنعت بودند.

در معاملات روز جاری، عرضه و تقاضا در قسمت فولادی بازار متعادل بود، اما «میدکو» با رشد خوب خود توانست بازیابی خوبی برای شاخص فلزات اساسی داشته باشند. نمادهای فولادی اکثر امروز صف فروش داشتند و فولادی‌های بزرگ یعنی «فولاد»، «کویر» و «فخوز» قرمزپوش بودند. «کچاد» هم امروز جزو نمادهای متضرر بازار بود. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» نزدیک به 5 درصد منفی خورد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *