سبز شدن بازار سرمایه در دومین روز معاملاتی هفته

بازار سرمایه با اینکه هفته سختی را پشت سر گذاشته بود، امروز باز هم سبز شد و تا پایان معاملات رشد کرد.

به گزارش فولادبان، معاملات امروز بازار سرمایه به گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل از همان ابتدا روی ریل صعودی قرار گرفته بود و تا پایان معاملات هم به همین روند ادامه داد. به نظر می‌رسد افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته و همچنین، افت سهم‌ها در هفته گذشته، باعث رشد تقاضا در بازار شده است. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، رشد امروز به دلیل رشد قیمت سهم‌های گروه پالایشی‌ها بوده است.

به هر حال، شاخص کل تا پایان معاملات امروز، 8 هزار و 486 واحد رشد کرد و به نقطه یک میلیون و 343 هزار و 252 واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 430 واحدی، به 363 هزار و 348 واحد رسید و شاخص فلزات اساسی نیز با افزایش تقاضای سهام این گروه، 7 هزار و 766 واحد رشد کرد و رقم یک میلیون و 77 هزار و 534 واحد را نشان داد.

در روز جاری، نمادهای «شبندر»، «بوعلی»، «شستا»، «برکت»، «فولاد»، «شپنا» و «کدما» نسبت به دیگر نمادها تراکنش بیشتری داشتند، اما نمادهای «فولاد»، «شبندر»، «وغدیر»، «تاپیکو»، «شپنا»، «نوری» و «کگل» بیشترین تأثیر را در روند شاخص کل داشتند. گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو هم برترین گروه‌های صنعت بودند.

نمادهای فولادی هم در معاملات امروز توانستند روند خوبی را پیش بگیرند و در این میان، نمادهای «فجر»، «فسبزوار» و «فولاد» بیشترین رشد را داشتند. در گروه کانه فلزی، نماد «کچاد» به صورت متعادل معامله شد، اما «کگل» افت قیمت را تجربه کرد. نماد «ذوب» در معاملات بازار فرابورس، خوب جلو رفت و سبز بسته شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *