ریزش شاخص کل بورس به دنبال سقوط قیمت دلار

شاخص کل بازار سرمایه پس از افت قیمت دلار به نبال دستور رئیس جمهور، سقوط شدیدی داشت و سرنوشت امروز بازار کاملا قرمز بود.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ روز گذشته پس از اینکه رئیس جمهور دستور کنترل بازار ارز را صادر کرد، قیمت دلار شروع به سقوط کرد و این سقوط اثر خود را روی شاخص کل بورس نیز گذاشت؛ به طوری که بازگشایی 50 درصدی «شبندر» نیز تأثیری نداشت و شاخص کل بورس تا پایان معاملات 49 هزار و 409 واحد سقوط کرد و به یک میلیون و 523 هزار و 997 واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه نیز عقیده دارند که علاوه بر دلار، با قول‌های دولت مبنی بر تأمین مسکن ارزان و ادامه قطعی برق برای صنایع فولادی و سیمانی، باعث منفی شدن گزارش‌های آتی شرکت‌ها خواهد شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌مسیر با نماگر اصلی بورس حرکت کرد و تا پایان معاملات 13 هزار و 141 واحد افت کرد تا در 454 هزار و 369 واحدی به کار خود پایان دهد. شاخص فلزات اساسی هم در روز یکدست قرمز بازار سرمایه 37 هزار و 160 واحد پایین‌تر از روز گذشته آمد و رقم یک میلیون و 175 هزار و 980 واحد را نشان داد تا اثر قول‌های دولت روی شاخص این گروه مشهود باشد.

امروز، نمادهای «شبندر»، «سپید»، «برکت»، «شستا»، «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تراکنش را در شرایط اصلاحی بازار داشتند. «شبندر» بیشترین اثر مثبت و «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «کگل»، «شستا» و «کچاد» بیشترین اثر منفی را روی روند حرکتی شاخص بورس گذاشتند. سه گروه فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی و خودرو نیز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

فلزات اساسی در معاملات امروز بازار سهام بیشترین اصلاح را داشتند و سهام شرکت‌های فولادی نیز افت شدیدی را تجربه کردند. امروز علاوه بر فولادی‌های بزرگ، نمادهای «فپنتا»، «فجر» و «فنور» بیشترین افت قیمت را داشتند. «کچاد» و «کگل» هم افت نزدیک به 5 درصدی داشتند. در بازار فرابورس هم «ذوب» امروز منفی بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *