رکود در بازار شمش و تختال صادراتی CIS

منابع خبری به Fastmarkets گفتند: بازار صادرات تختال فولادی از کشورهای مشترک‌المنافع CIS در هفته منتهی به دوشنبه 7 ژوئن آرام بود و اکثر تولیدکنندگان حاضر به ارائه پیشنهادات قطعی نبودند.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن  با این وجود تولیدکنندگان روسی و اوکراینی 930 دلار به ازای هر تن فوب را به عنوان قیمت مناسب برای تختال صادراتی خود پیشنهاد کردند.

به گفته یکی از فعالان در بازار، یک کارخانه روسی حتی برآورد 910 تا 930 دلار برای هر تختال فولاد را تخمین زده است.

در عین حال خریداران معتقدند سطح قابل قبول برای قیمت تختال در حدود 900 تا 910 دلار در هر تن فوب است.

کل بازار تختال در حالت انتظار و مشاهده است. یکی از منابع فروش گفت: اخیراً تقاضای زیادی دریافت نکرده‌ایم.

درنتیجه، ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای تختال صادراتی CIS، در تاریخ 7 ژوئن بدون تغییر در سطح 900 تا 930 دلار در هر تن، فوب دریای سیاه، باقی‌مانده است.

خریداران در مراکز فروش عمده از ترکیه و ایتالیا نیز موضع انتظار را در پیش گرفته‌اند.

یک منبع تجاری در ترکیه گفت: ما اخیراً هیچی فروخته‌ایم، حتی پیشنهادات نیز نداشته‌ایم.

آرامش بازار شمش

در بازار شمش صادراتی کشورهای مشترک‌المنافع هم رکود حاکم است. بازار صادرات شمش کشورهای مشترک‌المنافع در روز دوشنبه 7 ژوئن آرام بود و هیچ معامله‌ای گزارش نشده است.

پیشنهادات شمش از تولیدکنندگان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در روز دوشنبه در محدوده 650 تا 670 دلار به ازای هر تن فوب شنیده شد که در مقایسه با پایان هفته گذشته تغییر کمی داشته است. هیچ فعالیت خریدی برای این قیمت‌های پیشنهادی گزارش نشده است.

شنیده می‌شود که تناژهای کمی شمش از بازرگانان CIS به ترکیه با قیمت 650 تا 660 دلار به ازای هر تن cfr (حدود 630 تا 640 دلار به ازای هر تن فوب) عرضه می‌شود، در حالی که در پایان هفته گذشته 670 تا 680 دلار به ازای هر تن cfr بود.

با این وجود خریداران در ترکیه، حتی قیمت پایین‌تر از 620 تا 625 دلار در هر تن فوب را درخواست می‌کنند.

یک بازرگان ترک گفت: پیشنهادات فعلی شمش از تولیدکنندگان CIS برای ترکیه قابل پذیرش نیست زیرا تقاضای کم برای محصولات فولادی بلند، هم در داخل کشور و هم برای صادرات وجود دارد و وضعیت بن‌بست در بازار قراضه نیز به خرید بستگی دارد.

شاخص روزانه قراضه فولاد، HMS 1 & 2 (مخلوط 80:20)، منشأ اروپای شمالی، در روز دوشنبه 7 ژوئن 495.27 دلار در هر تن cfr ترکیه محاسبه شد که نسبت به جمعه بدون تغییر بود.

شاخص روزانه قراضه فولاد، HMS 1 & 2 (مخلوط 80:20)، منشأ آمریکا، نیز در رقم 501.22 دلار در هر تن ثابت بود.

درنتیجه، شاخص Fastmarkets از شمش فولادی صادراتی CIS، در 7 ژوئن به 647 دلار در هر تن رسید که 6 دلار نسبت به قیمت 653 دلار در هر تن در روز جمعه کاهش داشت.

همچنین روز دوشنبه خریداران چینی به علت افت بازارهای آتی محصولات فولادی تمام‌شده، در بازار ساکت ماندند.

قرارداد آتی میلگرد چین روز دوشنبه 4959 یوان (775 دلار) به ازای هر تن بود که در مقایسه با روز جمعه 200 یوان (3.88٪) کاهش داشت. منابع خبری گفتند که سطح قابل قبول برای خریداران چینی حدود 680 دلار در هر تن cfr خواهد بود که معادل 620 دلار در هر تن فوب است.

با این حال، گزارش شده است که تولیدکنندگان CIS آماده نیستند قیمت پیشنهادهای خود را به همان سطح کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *