رونق بازار فولاد ایران با آغاز فعالیتهای عمرانی در دوره پساکرونا

رئیس خانه معدن ایران گفت:روزهای خوب فولادی در دوره پساکرونا و خروج از شرایط موجود برای بازار ایران فراهم خواهد شد که هم فضای تولید را برای تولیدکننده و هم آغاز فعالیتهای عمرانی را برای مصرف کننده فراهم خواهد کرد.

محمدرضا بهرامن در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به افزود: بازار محصولات فولادی دو وجه و جنبه داخلی و خارجی دارد که باید به هر دو وجه آن توجه ویژه داشت.

وی تصریح کرد: در بازار داخلی محصولات فولادی چنانچه فعالیتهای عمرانی آغاز شود ، روزهای خوب و در سطح مطلوبی برای بخش بازار صنعت فولاد خواهیم داشت.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: روزهای خوب فولادی در دوره پساکرونا و خروج از شرایط موجود خواهد بود که هم فضای تولید را برای تولیدکننده و هم آغاز فعالیتهای عمرانی را برای مصرف کننده فراهم خواهد کرد و این مسیر آغازی دوباره برای رونق صنعت فولاد خواهد بود.

بهرامن گفت: برای بازارهای صادراتی اما باید تابع کشورهای اول تولید کننده فولاد در جهان همچون کشور چین باشیم و عمده فعالیتهای صنعت فولاد این کشور را رصد کنیم تا بتوانیم هماهنگ با بازارهای جهانی که چین نقش اول را در آن دارد حرکت کنیم .

وی افزود: چین در یک ماه اخیر نوسانات زیادی در صنعت فولاد داشته واین کشورعلاوه بر اینکه تولیدکننده اول فولاد در جهان است بعنوان برترین تامین کننده مواد اولیه و مصرف کننده فولاد در جهان هم شناخته می شود.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: با توجه به این تعاریف از برترین تولید کننده جهانی فولاد باید اذعان کرد شرایط تولید وعرضه محصولات فولادی در ایران هم مطلوب است و حتی شرایط رو به بهترشدن هم خواهد رفت .

بهرامن در پایان با اشاره به ورود دولت چین به بازار افغانستان گفت: در هر حال چین به بازار افغانستان ورود خواهد کرد، وجود مرز مشترک چین با افغانستان و تحولات سیاسی اخیر افغانستان این شرایط را برای چین فراهم می کند و این به معنای یک بازار جدید و یک دگرگونی برای بازار چین خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *