رشد مجدد شاخص کل/ خبر تعطیلی کفه عرضه را بالا برد

در حالی که خبر تعطیلی تهران، دقایق پایانی باعث افزایش میزان عرضه‌ها شد، شاخص کل رشد ملایمی را تجربه کرد.

به گزارش فولادبان؛ امروز که بازار سرمایه با قدرت و گذر کردن از یک روز خرسی کار خود را آغاز کرده بود، در دقایق پایانی تحت تأثیر فروش‌هایی در برخی از سهام شاخص‌ساز شد و در پایان کمی کاهش یافت، اما این شاخص در منطقه سبز خود باقی ماند و بازار روی شاخ گاو بسته شد. کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که عرضه‌های پایان معاملات به دلیل انتشار خبر تعطیلی ادارات تهران به مدت 6 روز بود چراکه برخی سهامداران قصد دور شدن از ریسک‌های تعطیلات را دارند.

در جریان معاملات، شاخص کل از همان ابتدا روی ریل صعودی افتاده بود و به طور کلی تا پایان معاملات سبز باقی ماند و 8 هزار و 419 واحد افزایش یافت تا به یک میلیون و 311 هزار و 276 واحد برسد. شاخص کل هم‌وزن نیز از ابتدا رشد داشت و تا پایان معاملات 2 هزار و 741 واحد بالا آمد و در نهایت، روی 403 هزار و 68 واحد بسته شد. شاخص فلزات اساسی در ابتدا با کاهش مواجه شد، اما در ادامه یک‌هزار و 34 واحد رشد کرد و به 998 هزار و 654 واحد رسید.

نمادهای «ولکار»، «شستا»، «ومدیر»، «برکت»، «خساپا»، «غکورش» و «اپال» فهرست پرتراکنش‌ترین‌های بازار را تشکیل دادند. سه گروه شیمیایی، چندرشته‌ای صنعتی و سیمان برترین گروه‌های صنعتی از نظر ارزش معاملات بودند، اما نمادهای «تاپیکو»، «رمپنا»، «فارس»، «کچاد»، «کگل»، «اخابر» و «شستا» بیشترین تأثیر را روی شاخص گذاشتند.

امروز، اکثر فولادی‌ها هم به دلیل برگزاری مجامع خود، متوقف بودند، اما آن دسته از نمادهای فولادی هم که فعال بودند، سرخپوش بودند. در این میان، نمادهای «فجر»، «فسپا» و «فپنتا» بیشترین کاهش را داشتند. در گروه کانه فلزی «کچاد» و «کگل» رشد خوبی را تجربه کردند و در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» تقریبا بدون تحرک بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *