رسیدن شاخص کل بورس به 1.6 میلیون واحدی/ زور عرضه به تقاضا نرسید

شاخص کل بازار سرمایه که در دقایق انتهایی معاملات افت داشت، وارد رنج منفی نشد و وضعیت کلی بازار سبز باقی ماند.

به گزارش فولادبان، با اینکه معاملات بورس در ساعات ابتدایی به خوبی پیگیری می‌شد و اکثر سهامداران روی به خرید سهام شاخص‌ساز آورده بودند، در ادامه موج افزایش عرضه در سهم‌های کوچک همراه با ثبات دلار باعث شد تا مجددا دو شاخص اصلی بازار سرمایه راهشان را از یکدیگر جدا کنند؛ به طوری که شاخص کل رشد کرد و شاخص هم‌وزن یک افت را پشت سر گذاشت.

شاخص کل امروز در پایان معاملات، رشد 22 هزار و 225 واحدی را ثبت کرد و به یک میلیون و 606 هزار و 26 واحد رسید، اما شاخص کل هم‌وزن شرایط دیگری را طی کرد و تا پایان معاملات امروز با افت یک‌هزار و 411 واحدی، رقم 447 هزار و 813 واحد را ثبت کرد. شاخص فلزات اساسی نیز شرایطی شبیه به شاخص کل بازار داشت و در نهایت، با رشد 27 هزار و 171 واحدی، رقم یک میلیون و 197 هزار و 694 واحدی را نشان داد.

در جریان معاملات امروز، نمادهای «آسیاتک»، «شستا»، «فولاد»، «شپنا»، «فملی»، «خودرو» و «خساپا» تراکنش بیشتری را نسبت به سایر نمادها داشتند. نمادهای «پارس»، «کگل»، «فولاد»، «کچاد»، «فملی»، «شبریز» و «فخوز» بیشترین تأثیر را در روند حرکت شاخص داشتند.

نمادهای فولادی بازار سرمایه اکثرا متعادل معامله شدند، اما تمایل به خرید در برخی نمادها بیشتر بود. نمادهای «فپنتا»، «فسازان» و «کاوه» رشد خوبی را تجربه کردند. نمادهای معدنی این صنعت یعنی «کچاد» و «کگل» نیز هر دو سبز بودند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *