حرکت واگرای دو شاخص اصلی بورس در روز سبز شاخص کل

شاخص کل بورس حرکتی به سوی محور مثبت بازار داشت در حالی که شاخص هم‌وزن بر خلاف جهت رفت و وضعیت قرمز را نشان داد.

به گزارش فولادبان، معاملات بازار سرمایه امروز بیشتر حول سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز بود و کفه تقاضا و پول بازار بیشتر به سمت این سهم‌ها تمایل داشت به گونه‌ای که در نهایت شاخص کل و شاخص هم‌وزن در خلاف جهت حرکت کردند. یکی از دلایلی که امروز توانست عرضه را در سهام شاخص‌ساز کاهش دهد، بالا رفتن قیمت جهانی نفت بود؛ با این حال، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند این وضعیت پایدار نیست و فشار فروش در هفته آینده بیشتر خواهد شد.

با همه این صحبت‌ها، شاخص کل بازار سرمایه امروز توانست با رشد 3 هزار و 539 واحدی، خود را به یک میلیون و 279 هزار و 505 واحد برساند. شاخص کل هم‌وزن اما امروز با فشار فروش سهم‌های کوچک حرکت کرد و با افت یک‌هزار و 386 واحدی، به 335 هزار و 643 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی هم امروز همانند شاخص هم‌وزن وضعیت خوبی نداشت و با ریزش 5 هزار و 835 واحدی، رقم یک میلیون و 34 هزار و 37 واحدی را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «فملی»، «شپنا»، «ذوب»، «شبندر»، «خودرو»، «فولاد» و «شتران» بیشترین تراکنش را داشتند. «فملی» بیشترین اثر منفی را روی روند حرکتی شاخص گذاشت، اما نمادهای «شبندر»، «شپنا»، «شتران»، «کچاد»، «نوری» و «تاپیکو» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص گذاشتند.

امروز، تنها نماد فولادی که سبز بسته شد، نماد «فولاد» بود و دیگر نمادها وضعیت قرمز را پشت سر گذاشتند و نمادهای «ذوب»، «فجر» و «فنورد» ضرر بالای 4 درصد داشتند. با این حال، دو نماد معدنی دخیل در صنعت فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» وضعیت خوبی در معاملات امروز داشتند و سبزپوش شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *