حذف امضاهای طلایی بازار را متعادل می کند  

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: پیشنهادات وزیر صمت دولت سیزدهم در باره بورس کالا و حذف امضاهای طلایی راهکاری برای متعادل کردن بازار است .

بهرام شکوری در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به حذف امضاهای طلایی در آبان ماه بعنوان راهکار وزیر جدید صمت درباره زنجیره فولاد افزود: ماهیت امضاهای طلایی این است که درهربخشی از زنجیره فولاد که موانعی ایجاد شود برای رفع آن موانع ، استثنائاتی قائل می شوند و با این استثنائات بحث امضاهای طلایی هم به میان کشیده می شود و در واقع استثنائات همان امضاهای طلایی هستند.

وی تصریح کرد: در زنجیره فولاد گاه  بحث صدور مجوز یا تیک های صادراتی داغ می شود، در این شرایط مسلما افراد معدود تصمیم گیرنده هستند و زمینه بروز فساد ایجاد می شود.

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: فرد مسئول در این پست برای تیک زدن و تیک نزدن خود توجیه دارد اگر آن شخص دین دار و درستکار باشد ، اتفاق خاصی برای محصول و روال کار نخواهد افتاد اما اگرآن فرد انسان ناسالمی باشد می تواند از اختیاراتی که  دارد به نفع خود استفاده کند و سیستم را مختل کند.

شکوری گفت: بنظر می رسد در راهکارهایی که اقای فاطمی امین وزیر صمت دولت سیزدهم پیشنهاد داده است بورس کالا و حذف امضاهای طلایی می تواند راهکاری برای متعادل کردن بازار باشد.

وی افزود: در این پیشنهاد باید تاکید شود تمام محصولات فولادی و تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود و بر مبنای آن قیمت تعیین شود و مازاد محصولات عرضه شده در بورس ، بدون هیچگونه محدودیت و اخذ عوارض محصولات صادر شود.

شکوری تصریح کرد : صادرات بیشتر محصولات صنعتی و فولادی برابر با ارزآوری بیشتر برای کشور و توسعه فعالیتهای زیرساختی برای زنجیره و صنعت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *