تولید هفتگی فولاد ایالات متحده 50 درصد افزایش یافت

تولید فولاد خام ایالات متحده با افزایش نرخ استفاده از ظرفیت به بیش از سطح مهم 80 درصد رونق گرفته است.

به گزارش فولادبان طبق آخرین گزارش هفتگی موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI)، تولید فولاد خام برای هفته منتهی به 29 مه 1836000 تن بود که 2.4 درصد نسبت به هفته منتهی به 22 مه بیشتر بود. تولید هفتگی فولاد آمریکا در این مدت افزایش 50.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

نرخ استفاده از ظرفیت – معیار اصلی در صنعت فولاد – 81.5 درصد برای هفته مذکور گزارش شده که نسبت به هفته قبل که 79 درصد بود، 6 واحد درصد افزایش داشت که نشان‌دهنده بهبود فعالیت صنعت فولاد آمریکا است. این نرخ در هفته مشابه سال قبل 54.6 درصد بود.

قابل توجه است که نرخ استفاده از ظرفیت در ماه مه سال 2020 به دلیل کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا به 51.1 درصد رسید که کمترین سطح در سال‌های اخیر بود. در حالی که نرخ 80 درصد حداقل نرخ مورد نیاز برای سودآوری پایدار صنعت فولاد است.

در همین حال، تولید فولاد آمریکا از ابتدای سال تا 29 مه 35 میلیون و 913 هزار تن با نرخ بهره‌برداری 78.1 درصد بود که 9.5 درصد بیشتر از 32 میلیون و 811 هزار تن ثبت شده در مدت مشابه سال قبل بود. نرخ استفاده از ظرفیت برای این دوره در سال گذشته 69.9 درصد ثبت شده است.

صنعت فولاد ایالات متحده در سال 2021 پس از تحمل بیماری کرونا در سال گذشته به دلیل احیای شدید تقاضای داخلی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌های فولاد، خروش کرده است.

ویروس کرونا تقاضا برای فولاد را در بازارهای عمده مصرف نهایی مانند ساخت‌وساز و خودرو در نیمه اول سال 2020 از بین برد. تخریب تقاضا کارخانه‌های تولید فولاد ایالات متحده را مجبور به کاهش تولید به پایین‌ترین سطح چندساله کرد.

با این وجود، تقاضای شدید انباشته شده از سوی صنایع عمده مصرف‌کننده فولاد و رشد قیمت فولاد، صنعت فولاد آمریکا را از خواب ناخوشایند ناشی از همه‌گیری کرونا خارج کرده است. رشد تقاضا برای فولاد در سه‌ماهه سوم سال 2020 با ازسرگیری فعالیت در بخش‌های عمده مصرف‌کننده فولاد شروع شد.

سازندگان فولاد آمریکایی شاهد ثبت سفارش قوی از سوی صنعت خودرو هستند. بهبود در صنعت خودرو به دنبال توقف همه‌گیری کرونا منجر به تقاضای شدید مشتریان شده است. بازگشت خودرو باعث تقاضا برای محصولات فولادی نورد تخت می‌شود.

همچنین بخش ساخت‌وساز پس از ازسرگیری پروژه‌هایی که به دلیل اختلالات زنجیره تأمین و کمبود نیروی انسانی متوقف‌شده بودند، به رونق بازگشت.

بازگشت تقاضا به افزایش استفاده از ظرفیت صنعت فولاد ایالات متحده و شروع مجدد ظرفیت نیمه فعال کمک کرده است. علاوه بر این، قیمت‌های فولاد در ایالات متحده شاهد جهش قابل توجهی هستند که ناشی از افزایش تقاضا، کمبود عرضه به دلیل همه‌گیری کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه فولاد است.

قیمت کویل نورد گرم (HRC) در آگوست سال 2020 به پایین‌ترین سطح چندساله سقوط کرد. با این حال، قیمت HRC از سپتامبر 2020 شروع به بازیابی کرد و به سطوحی رسید که از آن زمان مشاهده نشده است. قابل توجه است که قیمت فعلی HRC بیش از سه برابر پایین‌ترین سطح در آگوست 2020 است.

عدم تعادل بین عرضه و تقاضا تا حد زیادی به افزایش شدید قیمت فولاد کمک کرده است. تقاضای پایدار، هزینه‌های بالاتر مواد اولیه و محدودیت‌های عرضه احتمالاً حداقل تا نیمه اول سال 2021 به افزایش قیمت HRC کمک می‌کند.

در سه‌ماهه اول کارخانه‌های تولید فولاد آمریکا از رونق بازار بهره‌مند شدند زیرا جهش قابل توجه قیمت HRC بیش از هزینه‌های قراضه آهنی بود. تقویت تقاضا و فضای مناسب قیمت‌گذاری احتمالاً به تولیدکنندگان فولاد ایالات متحده در ادامه حرکت در سه‌ماهه دوم کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *