تقاضای جهانی برای گندله و کنسانتره سنگ‌آهن، همچنان ضعیف می‌شود

به گفته فعالان بازار، قیمت گندله و کنسانتره سنگ‌آهن در بازارهای بین‌المللی در هفته منتهی به جمعه 6 اوت تا حد زیادی کاهش یافت و تقاضا برای سنگ‌آهن با عیار بالا هم تضعیف شد.

به گزارش متال بولتن، قیمت گندله سنگ‌آهن پرمیوم با عیار بیش از 65 درصد، 6.90 دلار در هر تن کاهش یافته و به 44.80 دلار در هر تن، ، cfr چین رسیده است.

قیمت گندله سنگ‌آهن کوره بلند با عیار 65درصد هم به 251.27 دلار در هر تن رسید که 21.45 دلار در هر تن کاهش یافته است.

قیمت کنسانتره سنگ‌آهن با عیار 66 درصد نیز با کاهش 20.33 دلار در هر تن به 207.66 دلار در هر تن رسید.

به گفته فعالان بازار، تقاضا برای سنگ‌آهن عیار بالا با کاهش خرید، به‌ویژه از سوی کارخانه‌های فولاد در چین، به دلیل کاهش تولید پیش‌بینی‌شده در سال 2021، دوباره تضعیف شد.

برخی از کارخانه‌ها برنامه‌هایی را برای اطمینان از کاهش تولید کل فولاد در سال جاری اجرا کرده‌اند. به این معنی که آنها مجبور به کاهش تولید در ماه‌های آینده خواهند شد که منجر به کاهش تقاضا برای گندله سنگ‌آهن و کنسانتره می‌شود.

چنین سیاستی، اگرچه در سراسر چین اعلام نشده است؛ اما درمجموع بازار سنگ‌آهن را دچار رکود کرده است.

این امر باعث نزول در معاملات آتی سنگ‌آهن شده است که بر بازار گندله و کنسانتره نیز تأثیر گذاشته است.

یک معامله‌گر در هنگ‌کنگ گفت که تجارت گندله سنگ‌آهن در بازار دریایی یا بنادر چین محدود است.  اما نقدینگی در بنادر چین بسیار کم است. به دلیل تضعیف تقاضا، بازار فیزیکی کنسانتره سنگ‌آهن تحت فشار قابل ملاحظه‌ای قرار داشت و درنتیجه قیمت‌ها به شدت کاهش یافت و برای برخی محصولات تخفیف‌ها بازگشت.

یک معامله‌گر در شمال چین گفت: چشم‌انداز تقاضا برای گندله سنگ‌آهن و کنسانتره به احتمال زیاد ضعیف خواهد بود زیرا کارخانه‌های فولاد به دلیل کاهش تولید فولاد با وجود حاشیه‌های نسبتاً خوب، به سنگ‌آهن با کیفیت بالا احتیاج ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *