تفکیک زنجیره فولاد به نفع کشور نیست/ هدف از تشکیل کنفدراسیون زنجیره فولاد چیست؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم دارد تا به منظور هماهنگی بیشتر بین حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد، «کنفدراسیون فولاد» را در این وزارتخانه تشکیل دهد که در این تشکل اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های بالادستی و پایین‌دستی فولاد در این کنفدراسیون حضور خواهند داشت.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: تشکیل کنفدراسیون زنجیره فولاد برای تولید کنندگان ودولت مفید و ضروری است اما باید با برنامه ریزی و هدف مشخص باشد تا بتواند به بقا و حیات خود ادامه دهد و مشکلات بخشهای مختلف زنجیره را حل کند و چنانچه بدون برنامه ایجاد شود بتدریج بخش های مختلف زنجیره از کنفدراسیون جدا خواهند شد.

محمد کشانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به تشکیل کنفدراسیون زنجیره فولاد اظهار داشت: تشکیل کنفدراسیون فولاد متشکل از بخش ها و اعضای مختلف زنجیره فولاد اقدامی پسندیده و عقلانی است و می تواند در اجماع کلی نظرات اعضای انجمن ها وتشکل ها نقش مهمی داشته باشد و البته در تمام دنیا نیز چنین کنفدراسیون هایی تشکیل شده است.

وی هدف از تشکیل کنفدراسیون را مهم خواند و افرود: باید دید با تشکیل کنفدراسیون زنجیره فولاد چه اهدافی قابل دستیابی است اگر بر فرض مثال تعداد انجمن های فولادی ده انجمن باشد و بنا شود تمام این انجمن ها به یک انجمن تبدیل شوند. در واقع دولت فقط با یک گروه و تشکل طرف خواهد شد، که در این شرایط شاید بار مسئولیت دولت کم شود ولی اگر این گروه هم دولتی شود دیگراین تشکل ایجاد شده واحد، سخنگوی صنایع داخلی و تشکل ها نخواهد بود.

عضوهیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به تفکیک انجمن نوردکاران از انجمن تولید کنندگان محصولات فولادی ادامه داد: با وجود مشارکت تمام زنجیره های تولید در انجمن تولیدکنندگان فولاد، در مقطعی زمزمه جدایی نوردکاران و پس از آن القایی ها ، مطرح شد و دلیل آن بخشی نگری در انجمن فولاد، ترجیح منافع فولادسازان بر دیگر بخش ها و غالب شدن سود فولادسازان بر سایر بخش های زنجیره بود.

کشانی تفکیک و جداشدن یک به یک بخش های مختلف زنجیره فولاد را به علت حل نشدن مشکلات آنها در انجمن تولید کنندگان فولاد ذکر و تصریح کرد: انجمن تولید کنندگان فولاد از القایی ها، ذوب و بخش نورد تشکیل می شد اما بتدریج یک به یک از این انجمن جدا شدند تا بطور جداگانه مشکلات صنفی و شغلی خود را حل کنند.

وی تشکیل کنفدراسیون را برای تولید کنندگان و دولت مفید و ضروری دانست و گفت: تشکیل کنفدراسیون زنجیره فولاد باید با برنامه ریزی و هدف مشخص باشد تا بتواند به بقا و حیات خود ادامه دهد و مشکلات بخشهای مختلف زنجیره را حل کند و چنانچه بدون برنامه ریزی مشخصی تشکیل شود قطعا بخش های مختلف زنجیره پس از مدتی از کنفدراسیون جدا خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *