تحویل اولین واحدهای مسکن ملی در فرودین 1400/ هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد

وزیر راه و شهرسازی از تحویل اولین واحدهای مسکن ملی در فرودین 1400 خبر داد و گفت: با تحویل این واحدها در فروردین ماه و بسته شدن طرح اقدام ملی مسکن تا پایان سال، بازار مسکن بهبود خواهد یافت. از لحاظ فنی هیچ دلیل برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد، بلکه باید به سمت ثبات و بعد کاهش نرخ هم حرکت کنیم. البته متاسفانه بازارهای ایران تحت تاثیر جو سیاسی و روانی قرار می‌گیرند و امسال نیز سال انتخابات است.

به گزارش فولادبان؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر ضمن اعلام این خبر به شعار تعیین‌شده برای سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما در بحث مسکن در بخش مانع زدایی‌ها نیاز داریم شهرداری‌ها بخشی از موانعی را که در این حوزه ایجاد کرده‌اند، رفع کنند و در بحث طرح اقدام ملی مسکن رویه دیگری را در پیش گیرند.

وی از عدم همکاری شهرداری‌های کشور با طرح اقدام ملی مسکن انتقاد کرد و ادامه داد: در بحث طرح اقدام ملی مسکن، شهرداری‌های بسیاری از شهرهای کشور به دلیل همکاری نکردن موجب تاخیر در تحویل و اجرایی شدن واحدهای این طرح شده‌اند.

اسلامی تاکید کرد: با توجه به شعار امسال ما سعی کرده‌ایم مسکن مردم را در اولویت قرار دهیم و با تسهیل کردن روند خانه‌دار شدن افراد بتوانیم بخشی از این شعار را به مرحله اجرایی برسانیم. مهم‌ترین اقدام در این حوزه نیز شهرسازی است و امیدواریم با تسهیل و تسریع در ارائه مجوز توسط شهرداری‌ها بتوانیم گشایشی در این حوزه ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تسریع روند پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مسکن گفت: طی جلساتی که با رئیس کل بانک مرکزی برگزار کردیم، مقرر شد یک بسته ۲۰ هزار میلیاردی برای جهش تولید مسکن آماده کنیم و در پرداخت تسهیلات نیز قرار است سایر بانک‌ها هم علاوه بر بانک مسکن همکاری‌های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۹، ۹۰۰ کیلومتر آزاد راه ساختیم و امسال هم حدود ۳۰۰ کیلومتر پروژه آزادراهی در دست افتتاح داریم. در بحث رونق تولید در حوزه ریلی هم توانستیم به خودکفایی در بحث تولید ریل و واگن برسیم، به طوری که در دو سال گذشته هیچ وارداتی در زمینه واگن یا ریل از کشورهای خارجی نداشتیم.

اسلامی ادامه داد: در بخش حمل‌و‌نقل، ما تلاش کرده‌ایم که تولیدکننده و مصرف‌کننده را در حالت متعادل نگه داریم و این در حالی است که در سال ۹۹ بسیاری از بخش‌های حمل‌ونقل با مشکلات و آسیب‌های بسیار زیادی روبه‌رو شدند که توانستیم با حمایت‌های لازم بخشی از این مشکلات را رفع کنیم و خوشبختانه هیچ کس در حوزه حمل‌ونقل در سال گذشته بیکار نشد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، افتتاح چندین پروژه آزادراهی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در همین  راستا، امسال آزادراه اصفهان – شیراز، بخشی از آزاد راه حرم تا حرم و بخشی از آزادراه مراغه- هشترود را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *