بورس کالا نباید تنها کانال معاملاتی فولاد باشد

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: کانال‌های معاملاتی دیگری هم علاوه بر بورس کالا مثل کانال‌های سنتی خرید و فروش وجود دارد که می‌تواند در نظام توزیع و تنظیم بازار همچنان فعالیت داشته باشد زیرا ما مشکل خاصی برای عرضه محصولات فولادی در این فضا نداشتیم.
بهادر احرامیان

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان درباره انتشار پیش‌نویس تنظیم بازار محصولات افزود: به نظر من بورس باید یک کانال از چندین کانال مورداستفاده برای خرید و فروش و عرضه و تقاضای محصولات باشد.

وی با طرح این سؤال که آیا در دیگر کشورها هم عرضه کالاها و محصولات فولادی فقط از یک کانال صورت می‌گیرد، ادامه داد: بورس کالا فقط یک کانال از مجموعه راه‌های عرضه محصولات و کالاها به‌حساب می‌آید و اینکه فقط یک کانال به اجبار برای عرضه محصولات فولادی باشد جای بررسی و بحث و تبادل نظر دارد. سخن من درباره اجبار به عرضه محصولات در بورس کالاست.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: آیا در دنیا نمونه‌ای برای عرضه اجباری هست اگر یک نمونه باشد قابل پذیرش است اما ما نباید با بازار محصولات فولادی به‌صورت آزمایشگاهی برخورد کنیم.

احرامیان گفت: کانال‌های معاملاتی دیگری هم علاوه بر بورس کالا مثل کانال‌های سنتی خرید و فروش وجود دارد که می‌تواند در نظام توزیع و تنظیم بازار همچنان فعالیت داشته باشد زیرا ما مشکل خاصی برای عرضه محصولات فولادی در این فضا نداشتیم.

وی افزود: هدف از عرضه تمام محصولات فولادی به بورس کالا شاید کاهش قیمت‌ها باشد اما باید دانست تورم و گرانی با هم فرق دارند وقتی در کل اقتصاد قیمت‌ها افزایشی است از محصولات صیفی، سیب‌زمینی و پیاز تا ارز، فولاد، روغن، لاستیک و مسکن قیمت‌ها افزایشی است باید بدانیم که مشکل ما تورم است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: سیاست‌گذاران، دولتی‌ها و سازمان‌های نظارتی جای تورم و گرانی را با یکدیگر اشتباه گرفته‌اند و برای درمان تورم با تولیدکننده، واردکننده و توزیع‌کننده گلاویز می‌شوند و فکر می‌کنند با تورم مقابله خواهد شد در حالی که مشکل اصلی تورم اینها نیستند.

احرامیان تصریح کرد: تولیدکننده و توزیع‌کننده مجرم نیستند و در واقع خودشان قربانی تورم هستند و به همین علت کاهش قیمت با این بگیر و ببندها حل نخواهد شد و در واقع ما مشکل گرانی نداریم بلکه مشکل تورم در همه کالاهای اقتصادی داریم و وقتی با تولیدکنندگان می‌جنگیم در واقع روشی را انتخاب کرده‌ایم که نمی‌توانیم نتیجه بگیریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *