بورس ضررهای هفته گذشته را جبران کرد

شاخص کل بورس پس از گذر از سختی‌های هفته گذشته، این هفته را سبز استارت زد و قسمتی از ریزش‌های هفته گذشته را جبران کرد.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ هفته گذشته، هفته‌ای تلخ برای بورس بود و شاخص کل با دو افت پشت سر هم کانال 1.4 میلیون واحدی را از دست داد، اما آغاز معاملات این هفته، سبزی برای بورس به بار آورد و قسمتی از ریزش‌های هفته پیش جبران شد. شاخص کل تا پایان معاملات امروز، 40 هزار و 60 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 437 هزار و 446 واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که رشد دوباره نرخ دلار و تغییر رئیس سازمان بورس را عاملان اصلی رشد بازار هستند.

در معاملات امروز، شاخص کل هم‌وزن نیز رشد قابل توجه 9 هزار و 397 واحدی را پشت سر گذاشت و همانند شاخص کل حرکت کرد تا در پایان معاملات رقم 402 هزار و 175 واحد را نشان دهد. شاخص فلزات اساسی هم همزمان با رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، 38 هزار و 725 واحد افزایش یافت و به ارتفاع یک میلیون و 107 هزار و 2 واحدی رسید.

امروز، «شپنا»، «فسبزوار»، «کدما»، «کیمیاتک»، «کالا»، «شستا» و «وبملت» بیشترین تراکنش بازار را داشتند و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «کچاد»، «پارسان»، «تاپیکو» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را روی شاخص داشتند. در این میان، سه گروه فرآورده نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

امروز کلیه سهم‌های فولادی سبزپوش بودند و نمادهای «فپنتا»، «فجر» و «فولاد» بیشترین رشد قیمت را داشتند. نمادهای «کچاد» و «کگل» هم رشد خوبی را پشت سر گذاشتند و در بازار فرابورس، نماد «ذوب» رشد تقریبا 5 درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *