بورس باز هم سقوط آزاد کرد

شاخص کل بازار سرمایه امروز هم به روند منفی خود ادامه داد و بازار روز اول معاملات را سرخ استارت زد.

به گزارش فولادبان، این روزها شاخص کل شباهت زیادی به یک کوهنورد پرتاب شده از قله را دارد که کسی هم نگاه خاصی به سقوط آن ندارد. در ادامه ریزش‌های روز گذشته، امروز هم شاخص در مدار زیر صفر و منفی به کار خود پایان داد؛ به نحوی که تا پایان معاملات 27 هزار و 442 واحد ریزش داشت و به یک میلیون و 366 هزار و 662 واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که معامله‌گران منتظر خبرهای جدید از مذاکرات هستند و دست نگه داشته‌اند.

شاخص کل هم‌وزن با وجود اینکه برخی از سهم‌های کوچک رشد تقاضا را تجربه کردند، از اول معاملات ریزش داشت و با افت 6 هزار و 586 واحدی، روی نقطه 376 هزار و 883 واحدی به کار خود پایان داد. شاخص فلزات اساسی هم که از اولین دقایق معاملات با فشار عرضه سنگین مواجه شد، 18 هزار و 260 واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 81 هزار و 524 واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بورس، نمادهای «شستا»، «فولاد»، «بورس»، «برکت»، «انرژی 3»، «شبندر» و «پترول» بیشترین تراکنش را تجربه کردند. نمادهای «فولاد»، «شستا»، «فارس»، «پارس»، «وغدیر»، «تاپیکو» و «شبندر» هم بیشترین تأثیر را روی ریزش شاخص داشتند. شیمیایی، اداره بازارهای مالی و فلزات اساسی هم برترین گروه‌های صنعت بودند.

امروز، نمادهای فولادی عرضه زیادی داشتند چراکه کمبود گاز و کاهش تولید پیش‌بینی‌های منفی برای این صنعت به دنبال داشته است. به هر حال، نمادهای «فخاس»، «فسازان» و «فولاد» افت قیمت شدیدی را تجربه کردند. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» هم قرمز بسته شدند. نماد «ذوب» هم در بازار فرابورس امروز نزدیک به 5 درصد کاهش قیمت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *