افزایش تقاضای چین عامل رشد قیمت شمش CIS

شمش صادراتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع CIS در یک هفته اخیر با افزایش تقاضا در چین مواجه بود.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ تقاضای چین برای شمش وارداتی در هفته گذشته همراه با نشانه‌هایی از قیمت‌های قابل قبول مشتریان، سبب افزایش قیمت شمش CIS شد، به این امید که کاهش تولید داخلی بیشتر در چین در آغاز سال آینده اعمال شود.

تولیدکنندگان شمش کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به دنبال تأمین تقاضای چین بودند زیرا قیمت‌های چین نسبت به سایر مقاصد جذاب‌تر هستند.

شنیده شد که محموله 50 هزار تنی شمش با منشأ اوکراین به چین با قیمت 705 دلار در هر تن cfr فروخته شده است که با احتساب افزایش هزینه‌های حمل و نقل اخیر به 605 دلار برای هر تن فوب می‌رسد.

گفته می‌شود که یک کارخانه آسیایی روسیه که از بنادر خاور دور این کشور محموله‌هایش را صادر می‌کند، 50 هزار تن دیگر به چین با قیمت 705 دلار به ازای هر تن cfr فروخت.

فعالان بازار همچنین از تمایل به خرید شمش CIS از آمریکای لاتین خبر دادند، اما گفتند که مذاکرات تازه آغاز شده است و هنوز هیچ نشانه‌ای از قیمت‌های قابل اجرا وجود ندارد.

بازار ترکیه همچنان بر صادرکنندگان شمش کشورهای مستقل مشترک‌المنافع فشار وارد می‌کند.

گفته می‌شود یک محموله 20 هزار تنی از شمش فولادی روسی با قیمت 620 دلار در هر تن cfr به ترکیه فروخته شده است که مبلغ آن معادل 585 دلار برای هر تن فوب دریای سیاه است.

یک کارخانه دیگر روسیه محموله‌ای کمتر از 10 هزار تن را به ترکیه با قیمت مشابه فروخت.

شاخص Fastmarkets برای شمش صادراتی CIS در روز پنجشنبه 9 سپتامبر بدون تغییر در 600 دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *