افت مجدد بورس در آخرین روز معاملاتی هفته/ خودرویی‌ها باز هم برتر بودند

با وجود رشد صنایع خودرویی در آخرین روز معاملاتی هفته برای بازار سرمایه، شاخص کل با افت خود به یک میلیون و 150 هزار واحد نزدیک شد.

به گزارش فولادبان،با وجود اینکه صنعت خودرو امروز یکی از برترین صنایع بازار سرمایه بود، اکثر صنایع دیگر از جمله فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی در صف فروش بودند و به این ترتیب، شاخص کل با افت خود به یک میلیون و 150 هزار واحد نزدیک شد. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که سهامداران در حال حاضر، بخاطر نزدیک شدن به انتخابات از فروش سهامی که دارند، منصرف شده‌اند تا شاید بتوانند آن‌ها را با قیمت‌های بالاتر بفروشند و از طرفی، پول جدیدی هم از طرف سهامداران عمده وارد بازار نمی‌شود و تا مستقر شدن دولت بعد باید حرکت جدیدی در بازار صورت نخواهد گرفت.

شاخص کل بازار سرمایه از ابتدایی‌ترین دقایق معاملات، روی شیب سقوط افتاد و تا انتهای معاملات، به همین روند نزولی ادامه داد. امروز، هرچند رشد خودرویی‌ها کمی شاخص را به سمت رشد حرکت داد، اما نتوانست مانع نزول ملایم این شاخص شود و در انتها، نماگر اصلی بورس 8 هزار و 824 واحد افت کرد و به یک میلیون و 151 هزار و 841 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با وجود اینکه در دو روز گذشته، رشدهای اندکی داشت، امروز نزدیک به یک درصد افت داشت و تا انتهای معاملات با شیب نزولی ملایم و گاها تند 3 هزار و 202 واحد ریزش داشت و رقم 380 هزار و 747 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی نیز امروز سقوط عجیبی را پشت سر گذاشت و با کاهش 14 هزار و 814 واحدی، روی خانه 907 هزار و 128 واحدی ایستاد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «غکورش»، «برکت»، «خودرو»، «خساپا»، «خگستر»، «اپال» و «شستا» فهرست پرتراکنش‌های بازار را تشکیل دادند. نمادهای «فملی»، «فولاد»، «شستا»، «وغدیر»، «وبملت» و «شتران» بیشترین اثر منفی و «نماد «خودرو» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل داشتند. گروه‌های خودرو، مواد دارویی و بانک‌ها نیز برترین صنایع معاملات بودند.

در روزی که بازار سرمایه چندان وضعیت خوبی نداشت، اوضاع فولادی‌ها هم چندان تعریفی نبود، ولی «فجر»، «فنورد» و «کویر» از رشد قابل توجهی در میان فولادی‌ها برخوردار بودند. نمادهای «فولاد»، «فسازان» و «کاوه» بیشترین افت قیمت را در سهام خود داشتند. «کچاد» و «کگل» هم امروز را با افت قیمت پشت سر گذاشتند و در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» نزدیک 2.5 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *