افت شدید مجدد بورس/ اولین روز هفته خون در بورس جاری کرد

با اینکه هنوز هیچ خبری از انتخابات و نشست وین شنید ه نمی‌شود، بورس در اولین روز هفته دوباره سقوط کرد.

به گزارش فولادبان؛ افت‌های مجدد بازار در معاملات روز جاری نشان داد که جو روانی حاصل از تغییر دامنه نوسان و حجم مبنا و بسته‌های حمایتی از بورس به پایان رسیده است. این در حالی است که هنوز اتفاق جدیدی در بازار نیفتاده است و هنوز، مذاکرات وین و علاوه بر این، هنوز نتیجه تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات هم مشخص نشده است. معامله‌گران هم منتظر هستند تا انتخابات به پایان برسد چراکه تنها با مشخص شدن سیاست‌ها تکلیف بازار روشن می‌شود.

شاخص کل بازار در معاملات امروز روی یک روند نزولی با شیبی تند قرار داشت. در این میان، نگاه کوتاه‌مدت معامله‌گران بازار چندان بی‌تأثیر نبود و با کاهش قیمت کامودیتی‌ها در جهان شاهد شروع افت شاخص کل نیز بودیم. نماگر اصلی بورس تا انتهای معاملات 27 هزار و 591 واحد افت کرد و به یک میلیون و 127 هزار و 253 واحد رسید تا خودش را به مرزهای پایین‌تر حمایت یعنی یک میلیون و 100 هزار و پایین‌تر آماده کند.

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز با شاخص ل هم‌پا بود و روی یک شیب تند نزولی سقوط کرد و امیدی به سهم‌های کوچک بازار هم نبود. به این ترتیب، این شاخص در انتهای معاملات با 4 هزار و 897 واحد سقوط، روی ایستگاه 392 هزار و 85 واحد ایستاد. گروه فلزات اساسی هم که به طور کامل رنگ خون به خود دید، 4 هزار و 897 واحد پایین‌تر از روز آخر معاملاتی هفته گذشته و در ارتفاع 867 هزار و 286 واحد قرار گرفت.

طی معاملات امروز، نمادهای «برکت»، «شستا»، «خودرو»، «فملی»، «خساپا»، «ثامید» و «اپال» پرتراکنش‌های بازار بودند و نمادهای «فملی»، «فارس»، «کگل»، «شستا»، «کچاد»، «تاپیکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را روی روند حرکتی شاخص کل داشتند.

امروز که همه نمادهای فولادی سرخپوش بودند، «فپنتا»، «فجر»، «فخوز»، «کاوه» و «کویر» نزدیک به 5 درصد افت قیمت داشتند. «کگل» و «کچاد» هم امروز جزو نمادهایی بودند که بیشترین اثر منفی را روی بازار داشتند و در بازار فرابورس هم «ذوب» سقوط 4.5 درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *