ادامه روند نزولی شاخص کل با کاهش قیمت دلار

با ادامه کاهش قیمت دلار آزاد، شاخص کل هم به افت خود ادامه داد و پایین‌تر آمد.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ امروز در حالی که دلار باز هم روی ریل نزولی قرار داشت و به کانال 26 هزار تومانی نزدیک‌تر شد، شاخص کل هم از این ارز تبعیت کرد و روند نزولی خود را ادامه داد چراکه بسیاری از سهم‌های شاخص‌ساز هم امروز منفی معامله شدند. به این ترتیب، شاخص کل با افزایش فشار فروش در این سهم‌ها امروز 14 هزار و 709 واحد افت کرد و در ارتفاع یک میلیون و 475 هزار و 273 واحد به کار خود پایان داد.

شاخص کل هم‌وزن هم در جریان معاملات روز جاری، همانند شاخص کل حرکت کرد. هرچند برخی از سهم‌های کوچک امروز مثبت بودند، اما تأثیر چندانی روی دو شاخص نداشتند و شاخص هم‌وزن نیز تا پایان معاملات 6 هزار و 59 واحد پایین‌تر از روز گذشته آمد و روی خانه 444 هزار و 6 واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی هم امروز منفی بود و با کاهش 14 هزار و 329 واحدی، رقم یک میلیون و 149 هزار و 611 واحدی را نشان داد.

نمادهای «سپید»، «برکت»، «شستا»، «خودرو»، «آبادا»، «خساپا» و «شبندر» پرتراکنش‌ترین سهم‌های بازار بودند و «فارس»، «میدکو»، «فملی»، «اخابر»، «شپنا»، «فولاد» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص را داشتند. در این میان، سه گروه خودرو، فلزات اساسی و مواد دارویی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

نمادهای فولادی هم امروز بیشتر در بازه منفی خرید و فروش شدند. نمادهای «فجر»، «کاوه» و «کویر» بیشترین ضرر را متحمل شدند. دو نماد «کچاد» و «کگل» هم در گروه کانه فلزی منفی خوردند، اما نماد «ذوب» بر خلاف دیگر سهم‌های فولادی بیش از 3 درصد سود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *