ادامه روند رو به رشد شاخص کل بازار سرمایه

بازار سرمایه امروز قوی‌تر از هفته قبل کار خود را استارت زد و معاملات این هفته را با رشد آغاز کرد.

به گزارش فولادبان؛ با اینکه هفته گذشته، شاخص کل بورس به دنبال کاهش نرخ دلار و همچنین عرضه سهام توسط سهامداران حقوقی دستخوش اصلاحی تقریبا 60 هزار واحدی شد، اما این هفته معاملات سبز استارت خوردند؛ به طوری که این نماگر تا پایان معاملات 20 هزار و 428 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 541 هزار و 55 واحد رسید. با این حال، کارشناسان عقیده دارند که این هفته باید منتظر یک بازار خنثی به همراه درخشش تک‌سهم‌ها باشیم.

در این میان، شاخص کل هم‌وزن هم با نماگر اصلی بورس هم‌راستا بود و ابتدا رشد و در دقایق پایانای معاملات کمی کاهش یافت، اما در نهایت در منطقه سبز با رشد 9 هزار و 55 واحدی و روی نقطه 464 هزار و 427 واحدی به کار خود پایان داد. شاخص فلزات اساسی هم امروز از رشد جا نماند و از ابتدا تا انتهای معاملات، 12 هزار و 968 واحد بالاتر از روز قبل معاملات آمد و در ارتفاع یک میلیون و 198 هزار و 401 واحد ایستاد.

در میان نمادها، نمادهای «برکت»، «شستا»، «شبندر»، «شپنا»، «خساپا»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تراکنش را در معاملات داشتند، اما نمادهای «فارس»، «میدکو»، «نوری»، «کچاد»، «فملی»، «شتران» و «همراه» بیشترین اثر را روی روند حرکتی شاخص کل گذاشتند و سه گروه شیمیایی، خودرو و فرآورده نفتی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در جریان معاملات امروز، فولادی‌ها معاملاتی تقریبا متعادل و رو به مثبت داشتند. «فسازان»، «فنورد» و «کویر» بیشترین رشد قیمت را در سهام خود تجربه کردند، اما در مقابل، «فجر» و «کاوه» افت قیمت داشتند. در گروه کانه فلزی، نمادهای «کچاد» و «کگل» سبز پوشیدند و نماد «ذوب» در بازار فرابورس افت یک درصدی را به خود دید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *