اختصاص 2.5 هزار مگاوات برق به فولاد/توزیع دیماند با نظر انجمن فولاد

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: به صنایع فولاد 2.5 هزار مگاوات برق اختصاص داده می شود و این میزان براساس نظر انجمن فولاد بین واحدها توزیع می شود

مصطفی رجبی مشهدی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: مشکلات تامین برق کارخانجات زنجیره فولاد در نشست امروز وزارت نیرو با انجمن فولاد که با هماهنگی وزارت صمت بررسی شد.

وی تصریح کرد: روزانه 3هزار مگاوات وزارت نیرو انرژی برق تحویل صنایع فولادی می دهد که از این میزان حدود  500 مگاوات از طریق نیروگاههای خود تامین صنایع فولادی تامین می شود وحدود 2500 مگاوات برق از طریق وزارت نیرو به صنایع انرژی بر فولادی تخصیص می یابد.

سخنگوی صنعت برق کشورادامه داد: در این نشست فولادسازان خواستار این شدند که زمان بندی استفاده از دو هزارتا 2500 مگاوات برقی را که وزارت نیرو تامین می کند در اختیار آنها قرار بگیرد تا به روشی که آنها می خواهند بین صنایع فولادی  تقسیم کنند. وزارت نیرو طی توافقی با شرکتهای فولاد ساز از این روش استقبال و امادگی خود را برای همکاری در این خصوص اعلام کرد.

رجبی مشهدی افزود: در حال حاضر در صنایع فولادی محدودیت استفاده از انرژی  برق وجود دارد اما کمبود که امیدواریم  با همکاری خوبی که با سایر مشترکان وجود دارد و همچنین کاهش دمای هفته های بعد ، این محدودیتهای مصرفی موجود نیز به حداقل برسد

سخنگوی صنعت برق کشور گفت : در نشست امروز با انجمن فولاد دو موضوع دیگر هم  در دستور کار قرار گرفت،اولین نکته ساخت  1057 مگاوات نیروگاه توسط صنایع بود که هماهنگی هایی بین وزارت صنعت و نیرو در این مورد انجام شده است .

رجبی مشهدی افزود موضوع بعدی بحث بهینه سازی مصرف بود که چه کنیم که فولاد سازان بتوانند بهره وری انرژی را بالا ببرند که قرار شد برای این موضوع هم نشستی برگزار شود و موانع و ابهاماتی که وجود دارد بررسی شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *