آیین نامه های شفاف جایگزین امضاهای طلایی می شوند

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: کمیته هایی در وزارت صمت مشغول جاگیزین آیین نامه های شفاف با امضاهای طلایی هستند.

امیر صباغ در گفتگو فولادبان در واکنش به راهکار وزیر صمت برای صنعت فولاد به ویژه حذف امضاهای طلایی در آبان ماه افزود:امضاهای طلایی وقتی پیش می آید که نگاه دولت و تنظیم بازار سنتی باشد. وقتی تیک صادراتی شکل می گیرد و مجوز صادرات و حمایت ها از تولید را منوط به تصمی گیری فردی می کنیم این فضای غیر شفاف شکل می گیرد.

وی ادامه داد: در زمانی که امضاهای طلایی بجای راهکار منطقی و کارشناسی در بازار تصمیم می گیرد، طبق تشخیص فردی مسئول یک تولیدکننده خاطی است و باید به تعزیرات معرفی شود یا نشود، یا بر اساس تشخیص او مجوزها ضبط یا احیا می شوند تا   فعالیت های تولیدی یا صادراتی مجوز انجام کار داشته باشند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: اگر امضاهای طلایی، جایگزین آیین نامه های شفاف، فرمول یا نرم افزارشوند که همه بتوانند با هر ورودی، خروجی آن را کنترل کنند و اختیار این فرمول را بجای افراد در اختیار کمیته های چندگانه قراردهند و بتدریج نقش کمیته ها هم در این فضای بوروکراسی کمرنگ شود موفق خواهیم شد امضاهای طلایی را از بین ببریم .

صباغ افزود: در راهکار جدید وزارت صنعت به این نکات توجه شده و فاصله چندانی تا آن الگو نداریم. پیاده‌سازی این الگو تنها به چند هفته زمان نیاز دارد؛ تا آیین‌نامه‌ها و ضوابط درست جایگزین رفتار سلیقه ای؛ شخصی و غیر شفاف شوند.

وی افزود: در راهکار جدید وزیر صمت نقش افراد در فرآیند فعالیتهای بنگاه ها و ارتباط آن حوزه تصمیم بازار بازنگری می شود، در حال حاضر افراد و کارگروه های متعدد در باره آن کار می کنند و نتایج آن بطور حتم اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *