فولادسازان چین انتظار تقاضای قوی و کاهش قیمت سنگ‌آهن را در سه‌ماهه دوم دارند

انجمن فولاد چین اعلام کرد، فولادسازان چین تقاضای بالای فولاد را برای سه‌ماهه دوم 2021 پیش‌بینی می‌کنند و انتظار دارند قیمت مواد اولیه از قله‌های اخیر کاهش یابد.
فولاد چین

به گزارش فولادبان و به نقل از رویترز، HBIS و Anshan، دو شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد چین، از جمله حاضران در سمیناری بودند که توسط انجمن آهن و فولاد چین (CISA) برای بحث در مورد تحولات اخیر و روند آینده بازار فولاد برگزار شد.

انجمن آهن و فولاد چین در خلاصه‌ای از این جلسه اعلام کرد که شرکت‌کنندگان انتظار داشتند دوره آوریل تا ژوئن شاهد افزایش شدید فعالیت در صنعت ساخت‌وساز چین، مصرف‌کننده اصلی فولاد در این کشور و همچنین افزایش انگیزه تولیدکنندگان برای تهیه محصولات فولادی باشد.

کارخانه‌های فولادسازی چین در دو ماه اول سال 2021 با افزایش 13 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، بر روی تقاضای ساخت‌وساز و تولید در اوج فصل آینده شرط‌بندی کردند، اگرچه هزینه‌های بسیار زیاد مواد خام تا حد زیادی حاشیه سود آن‌ها را از بین برد.

انجمن آهن و فولاد چین گفته است که صنعت فولاد باید توجه کند که آیا مشتریان پایین‌دستی آن قادر هستند هزینه‌های بالای فولاد را به مشتریان خود منتقل کنند زیرا این امر مستقیماً بر تقاضا تأثیر می‌گذارد.

مصرف‌کنندگان فولاد مانند تولیدکنندگان لوازم‌خانگی به دلیل هزینه‌های بالای تهیه فولاد، قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند.

انجمن CISA بدون اشاره به جزئیات توضیح داد که با بهبود شرایط بازار، ممکن است قیمت سنگ‌آهن از سطح بالای فعلی پایین بیاید و انتظار می‌رود قیمت کک به محدوده معقولی بازگردد.

انتظار می‌رود موجودی انبارهای فولاد چین در سه‌ماهه دوم کاهش یابد و به گفته Mysteel، موجودی انبار پنج محصول اصلی فولاد که توسط بازرگانان در چین نگهداری می‌شود، هفته گذشته 21.7 میلیون تن بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *