ثبات اقتصادی و امنیت روانی حاصل توافق برجام

مدیرکل دفترصنایع معدنی وزارت صمت گفت: حداقل نتیجه مثبت شدن توافق برجام، ثبات و یکسان سازی قیمت ها و تداوم عرضه محصولات فولادی در بورس کالاست و ثبات قیمتی کالاها و محصولات امنیت روانی بازار و فعالان اقتصادی را در پی خواهد داشت.

سیف الله امیری درگفتگو با فولادبان درباره توافق یا عدم توافق برجام و آینده صنعت فولاد افزود: رفع موانع و تحریم‌ها تاثیرمستقیمی بر کالاها ، از جمله فولاد خواهد گذاشت و حداقل نتیجه برجام ثبات قیمت‌ها و یکسان سازی قیمت‌هاست.

وی ادامه داد: با مثبت شدن توافقات، عرضه‌ها در بورس تداوم خواهد داشت، قیمت‌ها هر روز تغییر ندارند و ثبات قیمتی کالاها و محصولات موجب امنیت روانی بازار و فعالان اقتصادی خواهد شد و حتی آنها می‌توانند برای دوماه، شش ماه و حتی یکسال آینده خود برنامه ریزی کنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: نتیجه توافقات اگر مثبت باشد برای اقتصاد کشور بهتر است ولی اگر توافق نشود، مشکلات قابل حل است.

امیری در پاسخ به سوال فولادبان مبنی بر توقف فعالیت شرکت فولاد خراسان گفت: بحث محدودیت سوخت، انرژی و گاز بویژه در ایام سرد سال شامل تمام فولادسازان کشور است ومحدودیت و سهمیه بندی گاز برای فولادسازان وجود دارد ولی درباره توقف فعالیت و تعطیلی فولاد خراسان چیزی نشنیده ام.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی فولاد خراسان ادامه داد: این شرکت در شرقی ترین نقطه ایران قرار دارد و از آنجا که مخازن گازی کشور با این شرکت تولیدکننده فولادی فاصله زیادی دارد افت فشار گاز بیشترشده ولی قطع نشده است.

این مقام وزارت صمت تصریح کرد: پس از قطعی گاز اغلب شرکت های فولادی به وزارت صمت مکاتبه و اعلام می کنند و ما در ستاد سوخت و انرژی این موضوع را مطرح و درصدد حل مشکل قطعی گاز برمی‌آییم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *